Keltai krovinių gabenimui į Švediją

Lietuva jau ne vienerius metus aktyviai bendradarbiauja su Švedija. Šiuose tarptautiniuose santykiuose svarbų vaidmenį užima krovinių gabenimas. Juk dažniausiai bendradarbiavimas yra paremtas produkcijos ar prekių pristatymu. Kadangi Lietuvą ir Švediją skiria jūra, kroviniai į šią šalį gabenami keltais. Ką verta apie juos žinoti? Pateikiame pagrindinę informaciją.

Pasirinkimas
Daugiausia krovinių Švediją pasiekia vandens keliais, tad šioje šalyje įsikūręs ne vienas strategiškai patogus uostas. Dažniausiai iš Lietuvos kroviniai gabenami į Karlshamne, Trelleborge ir Nynashamne esančius uostus. Pastarasis variantas netoli Stokholmo ypač patogus, kai galutinis krovinio pristatymo adresas yra Švedijos sostinėje. Na, o esant poreikiui pristatyti krovinį į kitą miestą, galima rinktis arčiausiai jo esantį uostą.

Trukmė
Keltas iki Švedijos plaukia apie 10 – 11 valandų. Žinoma, skaičiuojant bendrą krovinio gabenimo trukmę reikia pridėti kelionės iki uosto trukmę bei laiką, kurį užims krovinio gabenimas nuo Švedijos uosto iki galutinio krovinio pristatymo adresą.

Apie krovinius
Jūrinių konteinerių, kuriais gabenami kroviniai vandens keliais, talpa yra pakankamai didelė. Paprastai jie talpina nuo 40 iki 100 krovininių junginių. Tad keltais galima gabenti net ir labai stambius krovinius. Prieš pakrovimą į keltus kroviniai suskirstomi pagal specifiką. Keltais galima gabenti net ir specialaus režimo reikalaujančius krovinius, kuriems reikia tam tikrų temperatūrinių sąlygų.

Kaina
Krovinių gabenimo į Švediją, kaip ir į kitas šalis, kainos klausimas yra individualus. Ji priklauso nuo krovinio gabaritų, pasirinkto kelto, krovinio specifikos. Pavyzdžiui, temperatūrinio režimo krovinio gabenimas kainuos daugiau nei standartinio krovinio.

Gabenant krovinį į Švediją svarbu pasirinkti patikimą keltų arba logistikos bendrovę. Norintys sklandesnio ir paprastesnio krovinio gabenimo paprastai renkasi logistikos bendroves. Jos pasirūpina visais krovinio gabenimo procesais – nuo tinkamiausio uosto pasirinkimo iki krovinio dokumentų sutvarkymo.